NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » POGADUCHY KRÓTKOFALOWCÓW » ELON MUSK'S HYPERLOOP IS GETTING ITS FIRST WORKING TEST TRACK

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Elon Musk's Hyperloop is getting its first working test track

Powstaje pierwsza linia Hyperloop
  
161jk78
03.03.2015 08:47:04
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 34 #2057853
Od: 2015-1-24
"Dzisiaj jest sporo "wiedzy" nie autoryzowanej" I niestety, do niej należy zaliczyć gros artykułów jakie znajdziesz w internecie. Redaktorowi jest wszystko jedno co napisze, bo i tak się na tym nie zna. Gorzej, takiemu jednemu z drugim wydaje się, że on wie czego czytelnik oczekuje. I nie ważne, że z punktu widzenia fizyki, chemii, matematyki, czy innej nauki artykuł się kupy nie trzyma - ma być sensacyjnie, ma być kolorowo, ma być rekordowo, ma wywoływać "och" i "ach". Ostatnimi w miarę rzetelnymi redaktorami w tej kwestii byli p. Kurek z p. Kamińskim, ale ich od dawna nie ma ... Teraz masz papkę.
  
161jk78
03.03.2015 14:30:20
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 34 #2058144
Od: 2015-1-24
Tu jest trochę o minimalnej drodze hamowania TGV (minimalnej drodze, czyli z największym przeciążeniem): http://www.szybkiekoleje.org.pl/ns/index.php/rodzina-tgv/95-tgvpse z 270km/h do zera na odcinku 3500m
- nie jestem w stanie odpowiedziec, czy napęd magnetyczny oferuje równie skuteczne hamowanie - przyjmijmy, że tak. W tym wypadku jednak jest to wartość zbliżona do połowy długości omawianego tunelu - rury. A w przywoływanych szacunkowych wyliczeniach NY - cała rura jest potrzebna na rozpędzanie.

Nie wiem czy wyczerpuje to przesłankę :"Mnie interesuje czy ktoś ma coś do powiedzenia o projekcie Hydroloop- Alpha
Nie gdybanie - konkrety podparte albo projektami innymi
Albo wiedzą z ww projektu i ewentualną swoją wiedzą w tym temacie".

Jeśli nie, to z całą pewnością autorzy Sondy nigdy nie użyliby sformułowania: "szybkość dźwięku" - oni rozróżniali co to jest prędkość a co to szybkość, co to jest masa, a co to jest ciężar i.t.p.
  
161jk78
03.03.2015 17:46:35
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 34 #2058273
Od: 2015-1-24


Ilość edycji wpisu: 3
OK, jeżeli ustalamy zasady dyskusji, to jeżeli cytuję Ciebie, to nie ma żadnego związku z niesfornościa, czy sfornością Twojej wypowiedzi, lecz po prostu pokazuję do jakiego fragmentu tego co napisałeś będę się odnosił, bo do całości nie dam rady oczko

"Ciężar całkowity wymienionego przez Ciebie pociągu - ma się nijak do ciężaru kapsuły z teho projektu
Natomiast dla człowieka ważącego ileś tam jest bez znaczenia jakie siły działają na opakowanie w którym się porusza"

I tak i nie... jeśli cokolwiek w czym podróżuje człowiek przyspiesza bądź hamuje, to na człowieka działa siła bezwładności związana ze zmianą prędkości (przyspieszeniem, opóźnieniem) tego czegoś w czym się porusza oraz związana z masą tegoż człowieka. Więc z punktu widzenia podróżnika, rzeczywiście wszystko jedno w czym przyspiesza lub zwalnia, ale jak szybko się to odbywa, to już mu tak wszystko jedno nie jest wesoły

Nie zamierzam odnosić się do całości treści tego pdf'a, do którego podałeś link - nie jestem specem od całości, nawet od tej części, gdzie jak sądzę jestem mocniejszy niż przeciętny Jan Kowalski (aerodynamika), to i tak wysiadam w okolicach prędkości dźwięku - w tym nie grzebałem nigdy - w drugą stronę - a to tak wesoły

Frapuje mnie tylko jedno, mianowicie, czy z przyspieszeniem najpierw +0,5G i zaraz potem -0,5G da się rozpędzić do tych 300km/h i zatrzymać cokolwiek na odcinku 8km. Pozwól, że ja to jutro policzę i podzielę się wynikami. Miał redaktor rację, czy nie. Czemu nie dziś? Ostatni dzień wyprawy 3G0ZC - dla mnie to "new one" a chciałbym zrobić.

Pozdrowienia czytającym


Edit: Oczekując na jakikolwiek przejaw propagacji w tamtym kierunku - policzyłem...

- 320[mil/h] = 515[km/h] = 143[m/s] (zaokrągliłem to co podał NY)
- przyspieszenie 1G = 9,81 [m/s^2] więc a = 0.5G = 4,9 [m/s^2]

Zadanie uprościmy tylko do policzenia, czy 4km (połowa dystansu) wystarczy do rozpędzenia:

skoro v = a * t to t = v / a = 143 / 4,9 = 29,2 [s] - tyle czasu trwa rozpędzanie (hamowanie tyle samo)

i teraz jaką drogę przebędzie kapsuła w ciągy tej niespoełna pół minuty:

s = (a * t^2)/2 = 4,9 * 29,18^2 / 2 = 2086 [m]

A to znaczy, że tym razem redaktor napisał prawdę. W tej tubie kapsuła będzie się rozpędzać przez 2100m, potem pojedzie ze stałą prędkością przez kolejne 3800m i wyhamuje na końcowym odcinku 2100m.

Frajdę sprawił mi ten powrót do podstawówki, ale teraz juz słucham wesoły


Edit2: Miałem dzis coś policzyć i przedstawić, więc żeby nie wyjść na gołosłownego policzyłem z grubsza przyspieszenie jakiego doznaje pasażer startującego najpopularniejszego samolotu pasażerskiego jakim jest Boeing 737. OK, wiem, że odmian tego samolotu jest od licha, wiem, że prędkośc startowa zależy od bardzo wielu czynników (łącznie z tym, czy pas jest mokry, czy suchy), ale przecież nie startujemy, a szacujemy przyspieszenie, więc przyjmę wartości średnie dla 737-800:

Prędkośc startowa 160 [węzłów] = 296 [km/h] = 82,3 [m/s]
Droga startowa = 2 500 [m]

Przekształcając wzory przedstawione powyżej mamy:

a = v^2 / (2 * s) = 1,29 [m/s^2] = 0,13G

Znaczy się owa kapsuła będzie się rozpędzać 3,5 raza prędzej niż startujący B737. To tak dla zobrazowania.

Jeszcze raz pozdrowienia.


  
161jk78
17.03.2015 17:53:37
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 34 #2070001
Od: 2015-1-24
To ja Ci szybko odpowiem. Policzyłem przyspieszenie startującego B737-800, ponieważ jest dużo większa szansa, że potencjalny czytelnik spotkał się osobiście z tym zjawiskiem, niż ruszał samochodem, który może w 3-4s do setki się rozpędzić. Tak jak już mówiliśmy - wszystko jedno jakim pojazdem się rusza, zawsze to zjawisko opisywane jest przyspieszeniem (czyli intensywnością takiego ruszania). Jeśli zatem ktoś był choćby raz pasażrem samolotu, to z autopsji powinien znać uczucie jak ciężko pochylić się do przodu gdy samolot się po pasie rozpędza. Policzyłem więc, że jest to raptem zaledwie przyspiesznie 0,13G. Kapsuła ma startować 0,5G zatem łatwiej takiemu komuś kto startował samolotem uzmysłowić sobie co to będzie za start i jakie siły (np. bezwładności) będą temu towarzyszyć. Tylko to. OK?
  
161jk78
20.03.2015 21:19:31
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 34 #2072907
Od: 2015-1-24
    SP95094KA pisze:

    ...Zupełnie nie rozumiem po co te wyliczenia na forum odnośnie przyśpieszenia do 0,5G ...


Odwrócę pytanie: A w czymś Ci przeszkadzają?
  
161jk78
21.03.2015 12:35:34
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 34 #2073352
Od: 2015-1-24


Ilość edycji wpisu: 1
Dr Kolego

Po pierwsze pomiędzy 22:01 a 4:34 większość ludzi spoczywa więc temu: "Jakoś nie ma chetnych do skomentowania postów" raczej nie należy się dziwić.

Po drugie nigdzie nie napisałem, że komuś coś urwie przy deklarowanych dla kapsule przyspieszeniach 0,5G.

Po trzecie cały czas piszę o przyspieszeniach nie przechodząć do sił zarówno przyspieszających jak hamujących.

Po czwarte cały wywód był dla naszego kolegi naukowca z USA, dla którego przyspieszenie 1m/s^2 a 1G to to samo. Jak się zorientował jakiego kaczana strzelił zastąpił swoje obliczenia dwiema kropkami (dzięki Twojemu cytatowi to się uchowało).

Wreszcie po piąte: owszem zarówno 1G jak i 2G można się całkiem nieźle bawić:

Obrazek

Wsiadasz, zapinasz się a ustrojstwo Cię strzela na 115m w góre z przeciążeniem 2G, dolatujesz rozpędem na szczyt i zaczynasz swobodne spadanie, by na 35m przed dlebą zacząć hamowanie z opóźnieniem -2G poczym cholerstwo znów Cię strzela do góry.

Pozdrowienia czytającym.

  
161jk78
21.03.2015 18:39:59
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 34 #2073565
Od: 2015-1-24
Ja jeszcze tylko to: "rewersją turbin" - rewersem ciągu - turbiny zostają w swoim położeniu i na swoich obrotach, bo jeszcze kto pomyśli, że raptem zaczynają się kręcić w przeciwną stronę albo je przestawiają tył do przodu. HI
  
sq4ctp
28.08.2017 20:16:51
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: ko13oc

Posty: 1014 #2459219
Od: 2015-2-20
http://kf-ukf.iq24.pl/podglad_posta.asp?id_komentarza=2072907
lollollol
_________________
Mam tu tylko dwa konta, to oraz „Michal Czarkowski sq4ctp”. Inne z podobnym nickiem nie są moje – to nie ja…
Kłamca SP1AP: http://kf-ukf.iq24.pl/default.asp?grupa=163238&temat=479342
„Mnie tu nie ma”:http://kf-ukf.iq24.pl/podglad_posta.asp?id_komentarza=2587677
Stachu SP95094KA: „Moim synem nie jestem - to fakt. Ale w wieku mego wnuka.”
Stachu SP9-5094KA:„Ja na ten przykład jestem muł i ciężko mi jakikolwiek żart zrozumieć. Bo to jednak trza mieć lotny umysł.”
Stachu czyli Srasiek_Reden: „Ja jestem gupek, to nie wiem i nie powiem tym samym”
Stachu czyli Srasiek_Reden: „Moje nasłuchy stacji od pasma 160 metrów po pasmo 70 cm i to wszelkimi możliwymi emisjami emitowane sygnały - to ściema.”

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » POGADUCHY KRÓTKOFALOWCÓW » ELON MUSK'S HYPERLOOP IS GETTING ITS FIRST WORKING TEST TRACK

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!


TestHub.pl - opinie, testy, oceny